Fat Bike istorija

Plačiaračiai dviračiai (angl. fatbikes / wide tire bikes) pastaruosius kelerius tapo pasauliniu trendu ir pakanakamai dideliu iššūkiu dviračių gamintojams. Užduotis lengva nebuvo – perteikti barzdočių, naminį alų geriančių, 80-ųjų Aliaskos dviračių entuziastų, savadarbius prototipus šių dienų rinkai. Atšiauriomis Aliaskos sąlygomis gyvenantis minėtieji barzdočiai, ir šiaip jau mėgstantys „žmogus prieš gamtą“ ištvermės kovas, ieškojo būdų, kaip įveikti didesnius atstumus sniegynuose dviračiais, todėl jie suvirindavo įprastų kalnų dviračių ratlankius, praplatindavo dviračių šakes, pritaikydavo kokias nors, po ranka papuolusias, storesnes padangas ir ... viskas.

Vėliau buvo pradėta ir negausi serijinė gamyba (Icycle), panašūs dviračiai pradėjo riedėti ir kitose pasaulio vietose, buvo rengiami maratonai. 86-aisiais fatbike dviračio ir Michelin padangų pagalba įveikta Sacharos dykuma. Ne per seniausiai, plačiaračiai dviračiai itin pasižymėjo Antarktidos/Pietų ašigalio ekspedicijose, rengiamose nuo 2012-ųjų.

Pirmąjį, šiuolaikinį fatbike modelį, skirtą plačiajai visuomenei, pristatė charakteringa amerikiečių dviračių gamintoja Surly 2005-aisiais ir pavadindama debiutą Pugsley. Stebėtinas šio dviračio pravažumas ir agresyvi išvazda lėmė modelio populiarumą. Vėliau sėkmės naujoje rinkoje pradėjo ieškoti kiti didieji dviračių gamintojai: Bulls, Cannondale, Berg, Mongoose, Specialized ir kt., derindami fatbike filosofiją su naujausiomis MTB (kalnų dviračių) technologijomis ir pritaikydami beveik visiems įmanomiems rinkos segmentams.